Straipsnių Kategorijos

Akumuliatoriai

Akumuliatoriai - viskas nuo A iki Z

Viskas apie automobilio baterijas

Akumuliatoriaus veikimo principas

Visas akumuliatoriaus veikimo taškas yra nuolatinis vieno cheminio elemento transformavimas į kitą ir atvirkščiai, priklausomai nuo darbo režimų. Jau nuo to paaiškėja, kad nuolatiniai cikliniai cheminiai procesai negali įvykti be nuostolių. Šis procesas būtinai lydi šilumos išsiskyrimą, įvairių cheminių junginių ir dujų susidarymą, medžiagų sunaikinimą ir kt. Įkraunant elektros energiją naudojama cheminiams procesams pradėti, o išleidžiant akumuliatorių, priešingai, cheminiai procesai pradeda reikiamos elektros energijos gamybos procesą.

Daugelis mano, kad baterijų vertinimo kriterijus yra jo pajėgumas. Tai ne visai teisinga. Akumuliatoriui, kurį naudojame automobilyje, svarbios dvi pagrindinės charakteristikos:   "Talpa" ir "paleidimo srovė". Kad būtų lengviau suprasti šias charakteristikas, galite naudoti vandens rezervuaro modelį.

Visiems mūsų bako vartotojams yra pakankamai vandens, jei mes gaminame „rezervą“. Bet jei leisime visiems vartotojams nedelsiant paimti vandenį iš vieno vamzdžio, tada viskas gali būti nepakankama, nes sumažės slėgis.Tada jums reikia pagerinti grąžą (padidinti krano skersmenį) arba nustatyti prioritetus. Jei nustatysite gerą suvartojimą ir pakaktų visiems, kyla klausimas, ar rezervuaras pripildomas nuolat. Tai turėtų užpildyti greičiau nei ištuštinti.

Visa tai yra gerai toleruojama baterijoje. Viskas yra aiški su pajėgumu. Ir kas yra „pradinės srovės“? Ši charakteristika yra panaši į vartotojus, atsižvelgiant tik į tai, kad pagrindinis dalykas yra elektrinis starteris. „Pagrindinis“ - tai ne tik prioritetas, bet ir vartojimas (jis sunaudoja dešimtis, šimtus kartų daugiau nei kiti). Jam tam tikras laikas, kai baterija turi atsisakyti įkrovos, neprarandant efektyvumo. Priešingu atveju mums bus sunku pradėti automobilį. Tai ypač svarbu, kai prasideda šaltas oras.

Galios ir įsiurbimo srovių parametrai yra standartizuoti ir turi būti nurodyti visų gamintojų baterijose. Ne mažiau svarbu yra akumuliatoriaus atsigavimo greitis, nes naudojant starterį reikia užpildyti įkrovą, kitaip ji labai sutrumpins baterijos veikimo laiką. Kuo didesnis „atkūrimo“ greitis - kuo patikimesnis akumuliatorius. Tačiau atkūrimo greitis nėra privalomas nurodymams ir paliekamas gamintojams.

Akumuliatoriaus parametrai išdėstyti jo konstrukcinėse ypatybėse. Lengviausias būdas padidinti talpą yra didinant aktyviųjų plokščių plotą ir elektrolito kiekį, taip padidinant baterijos dydį. Įsiurbimo srovės labiau priklauso nuo atstumo tarp plokščių, plokščių medžiagų, jų formos ir kt. Atkūrimo greitis yra panašus nuo pradinių srovių: kuo greičiau vyksta procesai, tuo geresnis rezultatas.

 

Akumuliatorius automobilyje.

Kodėl turite problemų su akumuliatoriumi žiemą?

Laisvoje būsenoje, kai nėra prijungtas vartotojas, baterija gali ilgai laikyti energiją. Esant normalioms eksploatavimo sąlygoms ir visiškai funkcionuojančioms elektrinėms sistemoms, visi akumuliatoriaus viduje vykstantys procesai yra gerai subalansuoti. Ir per visą akumuliatoriaus tarnavimo laiką jokiu būdu neturėtų būti suteikta automobilio savininkui. Visi elektroniniai ir elektros vartotojai turi veikti be pertraukos.

Pradėjus žiemos sezoną, daugelis automobilių savininkų susiduria su problemomis, susijusiomis su baterijų eksploatavimu. Kodėl jie atsiranda? Ir KB darbo procese savaime išskiria daug energijos. Tai reiškia, kad esant karštoms sąlygoms, papildoma šiluma, nors ir ne geriausias būdas, veikia akumuliatorių, tačiau tik sumažina jo tarnavimo laiką. Šalto klimato sąlygomis baterija patiria didžiausią apkrovą. Net nepaisant to, kad šiluma yra lengviau išsklaidoma (ir todėl pailgina tarnavimo laiką), baterija daug kartų greičiau tampa netinkama naudoti. Be to, itin šalta baterija gali netekti ir negrįžtamai prarasti savo savybes. Taip yra dėl to, kad sumažėjus temperatūrai cheminiai procesai žymiai sulėtėja. Ir energijos išleidimo procesai, taip pat jo atsigavimas vyksta labai lėtai. Tai būtų priimtina, jei nebūtina papildomai įkrauti jau „susilpnintos baterijos“. Bet variklyje ir pavarų dėžėje alyva sutirštėja, o starteriui reikia daugiau energijos. Suaktyvintas šildytuvo darbas, veidrodžių šildymas, langai ir sėdynės. Padidina tamsos trukmę ir priekinių žibintų naudojimą. Valytuvai, priekinio stiklo apliejikliai ir pan. Taigi dėl sunkios variklio paleidimo sunkumai nesibaigia - baterijos įkrovimas neišvengiamai sumažėja. Ir su maža rida automobilio baterija neturi laiko visiškai įkrauti. Net tada, kai automobilis yra pilnai veikianti elektros sistema.

Ką daryti, kad išvengtumėte problemų?

Dabar pateikite keletą patarimų, kaip išvengti problemų su baterija žiemos automobilio veikimo metu:

- Neleisti ilgalaikiam energijos vartotojų darbui, kai variklis išjungtas ir veikia tuščiąja eiga;

- paleidžiant automobilius su rankine pavarų dėže, spauskite sankabą;

- patikrinkite gnybtų būklę: jie turi būti švarūs, be nuosėdų, tvirtinimai yra sandarūs. Kontaktus galima sutepti specialiu tepalu;

- jei turite reikiamą įrangą, išmatuokite atvirosios grandinės įtampą (NRC), kuri turėtų būti ne mažesnė kaip 12,6 V. Jei reikia, įjunkite akumuliatorių.

Norint užtikrinti stabilų veikimą šaltomis sąlygomis ir ilgaamžiškumu, baterija visada turi būti įkrauta į įprastą būseną. Bet jei papildomai įkraunate bateriją įkrovikliu namuose, nepamirškite, kad taip pat negalite jį įkrauti!

Paprastai akumuliatoriaus įkrovimas, pasiekęs reikiamą lygį, pradeda skleisti nedidelį kiekį burbuliukų. Tokiu atveju aktyvus vandenilio išsiskyrimas. Jei akumuliatorius įkrautas netinkamai, elektrolitas gali virti. Šiame režime aktyvių plokščių sunaikinimas viduje: ši baterijos žala nepavyksta atgauti. Be to, vandenilio išsiskyrimas yra daug aktyvesnis. Dėl šios priežasties akumuliatoriaus korpusas gali neatlaikyti akumuliatoriaus, o netgi galima sukurti sąlygas, kurios gali sukelti jos sprogimą. Todėl kartais neturėtumėte pabandyti patobulinti baterijos veikimo trukmės.

Baterijos tarnavimo laikas

Gamintojai rekomenduoja naudoti bateriją ne ilgiau kaip ketverius metus. Po šio laikotarpio rekomenduojama pakeisti akumuliatorių, nepaisant to, kad jis visiškai tinka jums ir visai nerūpi. Ši rekomendacija taikoma visoms baterijoms, neatsižvelgiant į jose naudojamą technologiją. Nepaisant to, kad tinkamai veikia ir transporto priemonės maitinimo sistemoje nėra gedimų, akumuliatorius gali dirbti daug ilgiau nei nustatytas garantinis laikotarpis.Atminkite, kad seną bateriją galima sunaikinti tik perduodant jį į specialų surinkimo punktą.

Kokią bateriją pasirinkti ir kaip ją pakeisti?

Akumuliatorius turi pasikeisti automobilyje laiku ir tik ant akumuliatoriaus, kurio charakteristikas patvirtino gamintojas. Labai nerekomenduojama naudoti baterijų, kurios nėra patvirtintos transporto priemonės gamintojo, net jei baterijos gamintojai tai leidžia. Tai gali pažeisti kai kurias transporto priemonių sistemas.

Paprastame gyvenime vairuotojai keičia bateriją, remdamiesi savo supratimu apie problemas, su kuriomis jie susidūrė. Kartais tai padeda, tačiau dažnai savininkas tik atideda vizito į tarnybą, o tai kenkia automobilio būklei. Be to, rinkoje jau seniai yra automobilių, baterijų keitimas turi būti atliekamas naudojant diagnostikos įrangą („taip, kad būtų galima susipažinti su nauja baterija su visais elektroniniais moduliais“).

Dažniausiai užduodami klausimai.

  1. Ar galiu įdiegti didesnės talpos bateriją? Pavyzdžiui, vietoj standartinės 45 Ah įdėti naują 72 Ah ?
    2.   Ar tiesa, kad žiemą prieš pradedant automobilį rekomenduojama tam tikrą laiką įjungti elektros vartotojus (pvz., Priekinius žibintus, pečiuko ventiliatorius ir t. t.)?
3       Ar tiesa, kad blogas kontaktas ląstelėse taip pat turi įtakos šaldymo sezonui?
Kaip „apšviesti“ automobilį?
  1. Raudonąjį kabelį prijunkite prie teigiamo gnybto(+) variklio skyriuje arba prie varomosios transporto priemonės akumuliatoriaus teigiamo poliaus (+).
  1. Prijunkite kitą raudonojo kabelio galą prie teigiamo maitinimo automobilio gnybto.
  1. Juodą kabelį prijunkite prie masės taško(-) variklio skyriuje arba prie maitinimo automobilio akumuliatoriaus akumuliatoriaus (-). Kitą juodo kabelio galą prijunkite prie masės taško variklio skyriuje arba saugią vietą ant varomos transporto priemonės korpuso.

 

! Nejunkite juodojo antžeminio kabelio prie neigiamo (-) gnybto, esančio iškrautoje baterijoje. 
Tam geriausiai tinka metalinė dalis, kuri yra prisukama prie cilindro bloko (pvz., „Kilpa“, skirta išmontuoti variklį). Nepalankiomis aplinkybėmis kabelio prijungimas prie iškrautos baterijos neigiamo poliaus gali sukelti akumuliatoriaus sprogimą dėl kibirkšties ir detonacijos.

! Paleidimo kabelio gnybtai su prijungtais kabeliais neturėtų liestis tarpusavyje, todėl teigiami gnybtai neturėtų liesti masės taškų (kėbulo ar rėmo), nes kyla trumpojo jungimo pavojus!

  1. Medžiagos pašalinimas iš aktyvių plokščių akumuliatoriaus viduje.Tai neišvengiamai sumažina akumuliatoriaus talpą.Taigi, jis laiko mažiau laiko ir pradinės srovės mažėja. Tai atsitinka kasdieniame naudojime, bet daug lėčiau.
  1. Trumpas jungimas tarp plokštelių.To priežastis yra laipsniškas dumblo ir akumuliatoriaus plokščių elementų išskyrimas.Šios medžiagos yra geros laidininkės ir surinktos akumuliatoriaus apačioje, jos tiesiog uždaro aktyvias plokštes. Tokia baterija yra negrįžtamai pažeista.
  1. Sulfacija. Šis efektas atsiranda, kai baterija visiškai ir giliai išsikrovusi. Kuo stipresnė baterija yra išsikrovusi ir kuo ilgiau ji išlieka įkrauta , tuo greičiau aktyviosios baterijos plokštės yra padengtos medžiagomis, kurios užkerta kelią tolesniam cheminiam procesui. Paprasčiau tariant - jūs niekada negalite įkrauti šios baterijos.

Net jei jums pavyks prijungti nestandartinę bateriją prie transporto priemonės tinklo be pakeitimų, tai nerekomenduojama. Problema yra ta, kad gamintojas tikėjosi, kad automobilis tam tikromis sąlygomis dirbs su tam tikrais vartotojais. Taigi apmokestinimo sistema buvo tinkamai apskaičiuota. Esant tam tikroms sąlygoms, generatorius negalės tinkamai įkrauti akumuliatoriaus ir kyla pavojus, kad bus „ įkrautas “. Tai reiškia, kad baterijos veikimo laikas bus trumpesnis. Nors daugelis tokių situacijų sąmoningai renkasi stabilesnę, žiemą pradeda veikti baterijos eksploatavimo trukmė.

Jei turite, pavyzdžiui, japonišką automobilį su mažos talpos akumuliatoriumi, galite rekomenduoti įdiegti bateriją su maksimalia jūsų modelio verte šioje situacijoje.

Tokia rekomendacija egzistuoja. Šių manipuliacijų reikšmė yra ta, kad, įskaitant vartotojus, dirbate su cheminiais procesais baterijos viduje. Ir jei baterija yra tinkama naudoti, ji laiku prižiūrima ir gerai įkrauta, akumuliatorių „pašildote“ ir paruošiate jį sunkiai apkrovai. Akumuliatorius įgyja sukauptą energiją greičiau ir geriau atgaus.

Nereikia įtraukti kelių vartotojų, galiniai žibintai bus pakankamai. Ir jų darbo laikas neturėtų lemti reikšmingo akumuliatoriaus išsikrovimo.

  Taip, tai svarbu ne tik žiemą, bet ir kitais sezonais. Netinkami akumuliatoriaus gnybtai gali sutrikdyti variklio paleidimą. Be to, šiuo atveju baterijos būsena nėra svarbi. Tiesą sakant, kita yra blogesnė: pusė problemos yra ta, kad tai yra padidintos baterijos apkrovos ir kad baterija nebus tinkamai įkrauta dėl paviršiaus kontakto (didelio pasipriešinimo) gnybtuose. Tai pavojinga transporto priemonių elektros sistemos vartotojams. Paleidimo metu tokiomis sąlygomis tinkle atsiranda pastovios įtampos, o ne visi elektroniniai vartotojai yra skirti tokiam darbui. Todėl kyla pavojus išjungti automobilio elektroninius ir elektrinius vartotojus.

Blogas   kontaktas taip pat turi įtakos baterijos veikimo trukmei, o tai lemia baterijų gnybtų sunaikinimą.

Be to, paviršiaus sąlytis yra pavojingas transporto priemonės laidams. Paleidžiant sroves gali atsirasti reikšmingas elementų, kuriuose yra padidėjęs pasipriešinimas, šildymas, o tai reiškia, kad kyla automobilio laidų sugadinimo arba gaisro elementų pavojus.

Siekiant užtikrinti tinkamą ir saugų automobilio paleidimą, kai viename iš automobilių trūksta elektros energijos, geriau susipažinti su automobilio naudojimo instrukcija. Jame gali būti tikslūs duomenys ir rekomendacijos, kurių reikia laikytis. Bendri patarimai yra tokie:

- Priverstiniam paleidimui naudokite tik specialius terminalus, pritaikytus šiam ryšiui.

- iki 2,5 l tūrio benzininio variklio pradinio kabelio skerspjūvio plotas turi būti ne mažesnis kaip 16 mm 2 (skersmuo apie 5 mm). Dyzelinio variklio ar benzino variklio, kurio tūris didesnis nei 2,5 l, kabelio skerspjūvis turi būti ne mažesnis kaip 25 mm 2 . Svarbiausias čia turėtų būti automobilis su maža baterija. Kabelio skerspjūvis paprastai nurodomas ant pakuotės. Rekomenduojama įsigyti starterio kabelį su izoliuotais kabelių gnybtais ir 25 mm 2skerspjūvį , nes jis taip pat tinka varikliams, kurių cilindrų tūris mažesnis.

- Abu automobiliai turi turėti tokį patį tinklo įtampą (12 arba 24 V).

- Visiškai išsikrovusi baterija gali užšalti - 10 ° C temperatūroje. Prieš prijungdami kabelį, būtina, kad užšaldyta baterija būtų neiššaldyta.

- Jei naudojate aptarnaujamą akumuliatorių, patikrinkite elektrolito lygį iškrautame akumuliatoriuje. Jei reikia, įpilkite distiliuoto vandens.

- Išjunkite visus dabartinius vartotojus.

- Įkrovimo automobilio variklis įkrovimo procese turi veikti tuščiąja eiga. Taigi generatorius yra apsaugotas nuo pažeidimų, kurie gali atsirasti dėl įtampos viršūnių paleidimo metu.

Prijunkite starterio kabelį tokia seka:

        - Įjunkite variklį varančio automobilio varikliui (su išsikrovusiu akumuliatoriumi) tuščiąja eiga. Paleidimo metu starteris turi veikti nepertraukiamai ne ilgiau kaip 10 sekundžių, nes dėl padidėjusio srovės suvartojimo galiniai gnybtai ir kabelis įkaista. Todėl tarp atskirų paleidimų būtina pertraukas vėsinti, kurių trukmė yra apie 30-40 sekundžių.

       - Niekada neturėtų būti sėkmingai bandoma paleisti variklį. Veikiant starteriui, degalai nuolat įleidžiami į cilindrus, todėl gali būti sunkiau pradėti. Išsiaiškinkite gedimo priežastį ir ją pašalinkite. Tik po to tikslinga tęsti bandymus.

       - Po sėkmingo paleidimo abu automobiliai turi būti prijungti kabeliu per kelias minutes.

       - Norint pašalinti įtampos smailes, kai atjungiate nuo automobilio su iškrautu akumuliatoriumi, įjunkite viryklės ventiliatorių ir galinio lango šildymą. Negalima įjungti tolimųjų šviesų - kaitinamosios lempos su aukšta įtampa.

       - Pasibaigus paleidimui, atjunkite nuo išorinės transporto priemonės kabelius atvirkštine tvarka. Pirmiausia ištraukite juodą kabelį (-) iš maitinamo automobilio, tada atjunkite jį nuo maitinimo automobilio. Pirmą kartą atjunkite raudoną kabelį nuo maitinimo transporto priemonės ir tada iš maitinimo šaltinio.

       - Įjungę variklį, turite visiškai įkrauti akumuliatorių.

Dažniausiai negrįžtamas akumuliatoriaus pažeidimas:

Pagrindiniai šiuolaikinių baterijų tipai

Automobilio įkraunamos baterijos (arba tiesiog baterijos) veikia labai sudėtingomis sąlygomis (reikšmingas temperatūros kritimas, dažnas iškrovimo ciklas), todėl norint užtikrinti, kad automobilis veiktų be rūpesčių, būtina atidžiai stebėti ir laiku išlaikyti akumuliatorių.

Įkraunamos baterijos yra be priežiūros ir aptarnaujamos ( mažai priežiūros ).

Priežiūros nereikalaujančios baterijos neturi akumuliatoriaus kištukų, todėl jose neįmanoma papildyti elektrolito ar distiliuoto vandens. Tokios baterijos eksploatacijos metu nereikalauja jokios techninės priežiūros, o jų priežiūra pasirūpina, kad būtų valoma dėklas ir gnybtai.

Mažai priežiūros baterijoms reikia šiek tiek daugiau dėmesio - periodiškai reikia patikrinti kiekvieno akumuliatoriaus elektrolito lygį (iš jų yra šeši). Sumažinant lygį, būtina pridėti distiliuoto vandens . Retais atvejais gali sumažėti elektrolito lygis, atsirandantis dėl įtrūkimų akumuliatoriaus korpuse, tokiu atveju baterija turi būti pašalinta ir pakeista.

Jei automobilio elektros įranga veikia tinkamai, tokį lygio patikrinimą galima atlikti su sezonine priežiūra (pavasarį ir rudenį).

Jei elektros įranga yra sugedusi ( visų pirma, akumuliatoriaus būklę veikia visos įtampos reguliatoriaus būklė ir generatorius), tada prieš trikčių diagnostiką patikrinkite akumuliatoriaus lygį bent kartą per savaitę.

  Dėmesio!

Elektrolitas yra chemiškai pavojingas!

Jei darbo metu yra tikimybė, kad elektrolitas pateks į odą ar akis, būtinai naudokite asmenines apsaugos priemones (gumines pirštines ir akinius ar kaukę).

Venkite kontakto su elektrolitu ant dažų ir, jei taip atsitiktų, elektrolitą reikia plauti dideliu kiekiu vandens.

Techniniai akumuliatoriaus duomenys - grupės dydis, išsikrovimo srovė šalto paleidimo metu, rezervinė talpa arba talpa galima rasti ant akumuliatoriaus korpuso. Pakeitus akumuliatorių, įsitikinkite, kad naujojo akumuliatoriaus techniniai duomenys atitinka arba viršija šios transporto priemonės akumuliatoriaus techninius duomenis. Techninių duomenų paaiškinimas:

 

Grupės dydis

    Nustato išorinį akumuliatoriaus gnybtų dydį, dizainą ir vietą pagal Tarptautinės baterijų tarybos reikalavimus. Siekiant palengvinti pakeitimo baterijos apibrėžimą, kiekvienoje baterijoje yra grupės dydžio indikatorius.

 

Šaltojo paleidimo išleidimo srovė

    Šis indikatorius rodo amperos srovės stiprumą, kurį baterija gali tiekti -18 ° C temperatūroje 30 sekundžių. Bandymo iškrovos metu ir po jos akumuliatoriaus gnybtų įtampa neturi nukristi žemiau 7,2 voltų. Reikalavimai šio rodiklio didinimui paprastai didėja priklausomai nuo variklio darbo apimties padidėjimo, tačiau didžia dalimi priklauso nuo paleidimo sistemos konstrukcijos.

 

Rezervinis pajėgumas

    Šis indikatorius matuojamas minutėmis ir parodo laiką, per kurį akumuliatoriaus įtampa nukrenta žemiau 10,5 voltų, o išleidimo srovė - 25 amperai. Indikatorius matuojamas visiškai įkrautą akumuliatorių esant 27 ° C temperatūrai. Indikatorius nustato, kiek laiko baterija gali būti naudojama, kai įkrovimo sistema sugenda.

 

Talpa

   Šis indikatorius matuojamas amperų valandomis, jis nustato srovę (ir amperus), kurį baterija gali nuolat duoti 20 valandų, o įtampa neturėtų nukristi žemiau 10,5 voltų. Šis rodiklis kartais vadinamas 24 valandų iškrovos indikatoriumi.

Tiesioginis ir atvirkštinis poliškumas

Jei, žiūrint iš terminalų, kairėje yra „+“ (raudonas) terminalas, tuomet priešais yra „ DIRECT POLARITY“ baterija .

Jei žiūrite iš laidų pusės, „+“ kaištis yra dešinėje, tada priešais yra įkraunama baterija, kurioje yra „REVERSE POLARITY“.

 

Baterijos patikrinimas 

 

  Perkant naują akumuliatorių, pripildytą elektrolitu, turite jį patikrinti.

Visų pirma, įsitikinkite, kad byla nėra pažeista - tai vyksta gana dažnai.

Tada paprašykite pardavėjo išmatuoti elektrolito tankį - jis neturėtų būti mažesnis nei nominalus daugiau kaip 0,02 g / cm 3 , o tai atitinka maždaug 80% akumuliatoriaus įkrovos.

Paskutinis patikrinimas turi būti atliekamas su apkrovos kištuku - įtampos matuoklis turi būti 12,5 - 12,9 V , kai apkrova yra atjungta, o įjungus - jis neturėtų nukristi žemiau 10 V.

Jei baterijai reikia įkrauti, įkrovimo srovė pasirenkama 0,1 akumuliatoriaus talpa, pavyzdžiui, jei baterija yra 55 A / h talpos, tada įkrovimo srovė turėtų būti 5,5 ampero. Įkrovimo laikas yra nuo 4 iki 12 valandų, priklausomai nuo baterijos būklės. Be to, visiško akumuliatoriaus įkrovimo ženklas gali būti gausus dujų išsiskyrimas (elektrolitų virimas) iš baterijų skardinių.

Naudojamos ir visiškai įkrautos baterijos elektrolitų tankis žiemą turėtų būti 1,28 g / cm 3, o vasarą - 1,24 g / cm 3 .

Elektrolitų tankio sumažėjimas 0,04 g / cm 3 rodo, kad akumuliatorius išsikrauna 25%.

Elektrolitų tankio sumažėjimas 0,08 g / cm 3 rodo, kad akumuliatorius išsikrauna 50%.

Pridedant skysčio į akumuliatorių, reikia išsiaiškinti, kodėl sumažėjo elektrolito lygis. Jei išsiliejimas ar išsiliejimas atsirado dėl to, kad sumažėjo lygis , tada įpilkite elektrolito. Jei dėl virimo - tada įpilkite distiliuoto vandens.

 

January 18, 2020

There are no products to list in this category.